onsdag 20. august 2008

Små endringer gir store resultater

Dersom du følger med i media, har du sikkert fått med deg at Britney Spears (bildet til venstre) har kommet godt i gang med trening og kosthold. Hun trener kontinuerlig 5 ganger i uken med personlig trener, og har drastisk forandret kroppen fra å være kåret til "den verste strand kropp" av US Magazine. Snart vil hun nok se ut som en super fit babè igjen!

Hva er så hemmeligheten fra fet til fit? På de to nederste bildene til venstre tatt bare for noen måneder siden var hun allerede i gang med treningen, men så fremdeles nesten gravid ut. Den store forandringen skal i følge hennes personlige trener ha skjedd etter at hun har kuttet ut alle disse kalori-rike kaffedrikkene og
alkoholen som lett utgjør mange ekstra kalorier. Da er hun oppe i bare ca 1200 kalorier, og følger en typisk lavkarbohydrat diett. Et ganske strikt regime hvor hun heller ikke kan spise frukt eller juice.

Kosthold er viktig å fokusere på om du ønsker en sunnere kropp og lavere fettprosent. En ting er sikkert, uansett hvor mye du leser om alle disse supre diettene så er formelen for vektreduksjon enkel: Inntak minus forbruk. Er inntaket for høyt og du ønsker reduksjon av din fettprosent, så begynn å tren styrke og kardio. Fungerer ikke det, så kutt sakte men sikkert ned på inntaket til reduksjon oppnås. Begynn gjerne med å kutte ut kalori-rike drikker som brus, juice, alkohol og div. kaffevarianter med sukker og melk. Følger du StarShape retningslinjer, så er neste steg å kutte litt ned på karbohydrater, spesielt raffinerte karbohydrater. Frukt og juice må man nødvendigvis ikke kutte ut. Det er viktig å ha en gjevn tilførsel av vitaminer og mineraler. Før en matdagbok og hold oversikt over hva du spiser, så kan du enkelt eliminere usunn kalori-rik mat. Da blir du mer bevisst på hva du spiser.


- "Shape your body for better living"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei. Jeg vet ikke om du svarer på spørsmål som dette, men virker som du har ganske god peiling, så jeg spør likevel.
Jeg er 170 cm og veier ca 56 kg. For 1,5 år siden hadde jeg anoreksi og veide 50 kg. Har alltid vært missfornøyd med lårene, siden dette er den eneste plassen fettet lagrer seg på meg. Å tar jeg av, forsvinner det som er alle andre plasser enn lårene. Problemet mitt er at selv om jeg trener 4 dager i uken og spiser sundt, blir jeg ikke fornøyd med lårene. Jeg vet at jeg må ned i fettprosent for å gjøre dem smalere, men det kan jeg ikke, for da blir jeg undervektig. Har du en løsning på hvordan jeg kan "forflytte" fettcellene? Du tror kanskje jeg er en psycho fjortiss nå, men andre har faktisk også påpekt at jeg har litt kraftige lår. Dette plager meg, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Vist du gidder hadde det vært fint om du svarte meg på mail: julierafoss@hotmail.com