søndag 4. mai 2008

5 stjerner for King Oscar!

En boks med helse! Enten du ønsker optimal helse, eller vektreduksjon, så ønsker vi et sunt kosthold. StarShape anbefaler King Oscars hermetiserte sardiner. Smaker godt, er naturlig og billig.

Dersom du følger en lavkarbohydrat diett, eller ønsker ett sunt og raskt mellommåltid, så bland deg en fetaostsalat f.eks med salat, tomat, agurk, løk og tilsett en boks hermetiserte King Oscar Sardiner (106 gram). Toppes med litt sitron. Bruk dette gjerne som ett mellommåltid 2-4 ganger i uken. Måltidet inneholder bare litt over 200 kalorier (avhengig av hvor raus du er med fetaosten). Regner du i kroner og ører finner du at dette måltidet koster deg bare under 30 kroner.

Visste du at en boks King Oscars Sardiner på 106 gram gir deg :

-Hele 16 gram protein: viktig for deg som vil opprettholde kroppsammensettingen. Viktig med nok proteiner for deg som er på et kosthold med kaloriunderskudd.

-Hele 3 gram Omega 3 fettsyrer: ett "must" for optimal helse, samt bra for deg som ønsker fettreduksjon. Omega 3 fettsyrer har så mange helsegunstige effekter for å unngå hjerte- og karsykdommer, kreft, gikt, betennelser mm. at man kan skrive en hel bok om det!  Flere ernæringsfysiologer anbefaler ett daglig inntak av Omega 3 bør ligge på mellom 1-4 gram. 

-30% av anbefalt inntak av kalsium: (daglig anbefalt dose kalsium er ca 800 mg for voksne) Ja, en boks gir deg mer kalsium enn ett glass melk. Viktig for å bygge opp og vedlikeholde benmassen og unngå benskjørhet, som er mer vanlig hos kvinner. Kalsium er også viktig for nerveimpulser og for at blodet skal kunne koagulere seg ved blødninger.

-Dekker anbefalt inntak av vitamin D. Enkelte studier tyder på at Vitamin D kan ha en beskyttende virkning for enkelte kreftformer. Vitamin D er også nødvendig for at tarmen skal kunne ta opp kalsium. Både kalsium og vitamin D har i følge ernæringsprofessor Fredrik Paulun en gunstig virkning på fettforbrenningen. Spesielt produsenter av meieriprodukter fronter kalsium som et effektivt virkemiddel for vektreduksjon.

-En boks gir deg også tilførsel av vitamin b, jern, jod og selen!

Neste gang du er i butikken kjøper du 10 bokser King Oscars Sardiner som du har i skapet. Fordi at de er hermetisert holder de seg lenge, og du kan ta med deg en boks hvor som helst. Alltid greit med en liten nødløsning når du kommer hjem, er sliten og ikke orker steke deg kyllingfilet. Enklere kan det ikke bli. Begynner nesten å lure på om jeg er sponset av King Oscar :)

"Shape your body for better living"
- Marius, pt

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei. Jeg holder på med bryting og må gå ned i vekt til konkurranser. Jeg lurte på om det er noe du kan anbefale meg å spise? Jeg blir slapp og mister mye energi. Jeg kan ikke spise så mye når jeg skal ned i vekt, så jeg lurer på om det er noe jeg kan spise som ikke veier så mye med samtidig gir meg mye energi? Håper på svar.. Veldig bra blogg forresten :)