torsdag 15. januar 2009

SATS OG Elixia lurer kundene sine

I dagbladet kan man lese at forbruker ombudet mener SATS og Elixia lurer kundene sine i januarkampanjene. Her lokker de nye kunder med gratis Ipods og pulsklokke, men det kommer ikke frem noe om pris og bindingstid. Elixia reklamerer med 99 kr trening for januar og februar, og null binding, men heller ikke her kommer det frem at kunden blir bindet til medlemsskap dersom de ikke melder av avtalen innen utgangen av januar. Her gjelder det helt klart å kapre flest mulig kunder.

Loven er klar "Kampanjene er i strid med markedsføringsloven når vesentlige opplysninger om pris og bindingstid ikke er tatt med"

kilde: www.dagbladet.no/2009/01/14/nyheter/innenriks/forbrukerombudet/4371760/

Store senterkjedene er geniale foretningskonsept. Få inne flest mulig kunder og støttemedlemmer. Innmeldingsavgifter, bindingstider, overfylte sentre. 

Ingen kommentarer: