tirsdag 12. mai 2009

Resultat 28 dager Nye PanicDiet: Ned 7,6 kg!

Den intensive krigen mot fettet er over! Endelig ferdig med nye PanicDiet Fase 1. 28 dager med fokus på maksimal fettreduksjon. For dere som er nysgjerrig på hva jeg klarte å oppnå, så står resultatet under.

Til tross for at jeg sprakk 3 ganger underveis ble resultatet langt bedre enn forventet! 7,6 Kg reduksjon i kroppsvekt! Resultatene ble nøye målt av en annen person, på samme sted til samme tid. For å måle progresjonen underveis er det både brukt impedansevekt (i) , kaliper / fettklypemåling og målbånd.

Start tirsdag 14.april:

Vekt: 91,9 kg
Fettprosent: 16,6% (i) (3 punkt kaliper: 18,8 %)
Muskelmasse: 72,9 kg (i)
Fett: 15,2 kg (i)
Bukfett: Nivå 6 (i)
Midje: 87 cm
Hofte: 104 cm

Slutt tirsdag 12.mai:

Vekt: 84,3 kg, ned 7,6 kg
Fettprosent: 10,5% ned 6,1% (i) - (3 punkt kaliper: 11,2%)
Muskelmasse: 71,8 kg (i) ned 1,1 kg
Fett: 8,8 kg (i) ned 6,4 kg
Bukfett: Nivå 3 (i) ned 3
Midje: 80 cm, ned 7 cm
Hofte: 99 cm, ned 5 cm

(i) = impedansevekt

Kommentar: Ned 7,6 kg på 28 dager hovedsaklig fra fett er ekstremt bra. En reduksjon på hele 6,1% fett! 1 kg reduksjon i muskelmasse er hovedsaklig væske og kommer nok raskt tilbake med litt mer normal kost i Fase2, etter noen dager. Dette er resultater slankepiller, ultralyd eller pulverdietter har vanskelig for å slå. I tillegg økte helsegevinsten i form av bedre kondisjon og styrke, noe man ikke får ved å sitte passiv foran tv'en og tygge slankepiller eller benytte seg av kirurgiske inngrep for å fjerne fett.

De første 3 dagene var værst. Etter disse dagene ble det lettere. Motivasjonen over å se at tallene gikk rett vei allerede fra første uke, var veldig inspirerende. I tillegg følte jeg at kroppen hadde bra av den rene maten, til tross for at jeg var på kaloriunderskudd. Innsatsen økte fra uke til uke. Dette fordi jeg vet at reduksjon av fett blir vanskeligere etterhvert som man blir lettere i kroppen. Alt i alt, kommer jeg til å savne denne strenge disiplinen og se at ett opplegget så raskt viser fremgang. Satser på en ny PanicDiet fase1, neste år. Nå blir det full fokus på fase2 i programmet. Sakte men sikkert vil formen da bli prikket inn enda bedre mot sommer, både kondisjon, styrke og fettprosent. www.panicdiet.com

"Shape Your Body For Better Living"

15 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med resultatene. Kjempebra.

Personlig trener Marius Heitmann sa...

Tusen takk :)

Anonym sa...

hei! hvordan fungerer den panic dietten som går an å kjøpe?:)

Personlig trener Marius Heitmann sa...

Dietten får du på panicdiet.com

Anonym sa...

ja vet eg får kjøpt den der:) men hvordan fungerer den,hva går den ut på?skal du spise det og det hver dag osv:)?og du garenterer at den virker?

Personlig trener Marius Heitmann sa...

Opplegget går ut på å følge ett spesifikt kosthold og treningsopplegg over 28 dager. Følger du det garanterer jeg at du går ned i vekt. Det er ingen som så langt ikke har gått ned i vekt av dette programmet. Det er nærmest fysiologisk umulig. Alle faktorene for maksimal fettreduksjon er til stede. Det er kun motivasjon og disiplin som er hindringen.

Anonym sa...

ok:)supert:)men var jo dyrt da,600 kr:( men eg trener ikke på treningsstudio,nå det til det får å kjøpe det programmet?

Eirik A. sa...

Kan bare si en ting - IMPONERENDE!

Er godt igang med samme diett her selv og kan absolutt ikke klage ;-) Holder koken med trening (følger planen i programmet) og fortsatt tilnærmet 100% streng med meg selv når det gjelder mat. Er på dag 18 og er nå nede i 79.9! Ned fra 85.4 som startvekt. 5,5kg! VANVITTIG FORNØYD!! Merker det utrolig godt på mage og "love handles" som forsvinner gradvis og muskuletur som er jobbet hardt for på trening begynner å synes bedre. Så denne dietten kan jeg på det sterkeste anbefale alle!

Det beste med diett (er egentlig diett og treningsprogram) for meg er at jeg selv på kaloriunderskudd føler jeg har fått tilbake mye overskudd pga variert kondisjonstrening.

Lykke til til dere som velger å "ofre" noen få uker for å få et sunnere/lettere liv og litt overskudd tilbake i hverdagen :-) 6.5% vektreduksjon på 18 dager er ikke akkurat noe å forakte er det vel ;-)

Eirik

Personlig trener Marius Heitmann sa...

- Gratulerer Eirik, kjempe resultater,

- Anonym, du må ikke trene på treningssenter. Du får ett enkelt opplegg du kan trene hjemme med.

Anonym sa...

Koster det 600 for 28 dager? men hva er det man egetnlig spiser under denne dietten ? Er det bare sånne shaker? Skal gå ned 9 kilo så jeg vil veldig gjerne prøve denne dietten å trenings opplegge!

Anonym sa...

Når man har pt, er det sånn at dere kunn hjelper personen med å få muskler? For jeg har veldig lyst på pt men jeg vil bare ha litt synlige muskler å ellers bare være veldig slank å bli smalerer rundt lår midje å armer.

Personlig trener Marius Heitmann sa...

- Hei Anonym1. Ja prisen er kr 598. Og nei det er ikke en pulverdiett. Du kan lese mer under spørsmål og svar seksjonen på www.panicdiet.com

- Hei Anonym2. Nei, det er ikke bare for muskler. Omtrent 70% av kundene mine ønsker en strammere kropp / fettreduksjon.

Anonym sa...

Det stod ikke hva man spiser under denne dietten. Skal ned 9 kilo til sommeren så da er det bare å bestille da. Hvor mye koster det å ha deg som peronlig trener i 2 mnd ca 60 timer til sammen , vil dette bli utroooolig dyrt?

Personlig trener Marius Heitmann sa...

- Hei Anonym. Du spiser hovedsaklig ren mat, fra fisk, kjøtt, frukt, grønnsaker, brød, havregrøt, egg mm. Ta kontakt på marius@starshape.no for tilbud ang 60 pt timer.

Anonym sa...

meg og kjæresten min vil gå ned i vekt...men må vi da kjøpe 2 slike dietter,eller holder det at vi kjøper en til 599:)?