fredag 28. mars 2008

Aylar trener kettlebell

I dag fikk Aylar gjennomgå. Tidseffektiv trening før innspilling av video. Vi brukte blant annet treningsverktøy som kettlebell og hantler. Både sete, lår, mage og skuldre ble trent. Styrke og kondisjon i en og samme økt. Variasjon gjør treningen mer morro! I morgen får Aylar problemer med å sitte og gå :) Thats for sure!

Min erfaring er at de fleste personlige trenere ikke er flinke nok til å tilpasse treningen mot kundenes mål, samt at øktene ofte blir litt for ensformige. Variasjon er viktig for å holde motivasjonen oppe, og gi kroppen nye utfordringer mot målet.

Ikke vær redd for å bryte dine gamle treningsvaner. Unngå den store feilen å trene med det samme treningsprogrammet over lang tid. Treningen blir kjedelig, samt at kroppen er svært tilpasningsdyktig og trenger nye utfordringer for å respondere. Har du trent med samme program og/eller samme belastning over lang tid er det på tide å gjøre forandringer. Bytt ut øvelser og husk å øke belastningen underveis, slik at du får progresjon. Da er du på rett vei. Happy training!

God Helg!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Der er hun ikke alene...

Jeg hadde litt problemer med å komme meg ut av senga i morges..hehe ;-)
Rimelig godt støl ja!

Men det føles godt, det kjennes at man har trent!

God helg!

Anonym sa...

Hei igjen Marius!
Jeg tenker på disse lårene mine igjen...
Det er jo noe merkelig at buksene mine blir trangere ved trening av bein.. Jeg har et kosthold uten brød, pasta, hvetemel etc...Litt ris noen ganger bare. Unner meg kun godt i helgene.
Har du noen råd til meg? Trener jeg mere bein nå så sprekker vel buksene etterhvert. Men det verste er jo ikke det, det er jo det at jeg føles større.
-Ina--

Personlig trener Marius Heitmann sa...

Hei Ina. Les innlegget strammere lår, og innlegget mølle vs spinning!

Anonym sa...

Hei!
Hvor mye koster en time hos deg? For og sette opp kosthold diett å treningopplegg som jeg kan drive med hjemme og på trenings studio?
Eventuelt oppfølgings timer innimellom?

Personlig trener Marius Heitmann sa...

Hei, ta kontakt via mail marius@starshape.no - for tiden har jeg venteliste for faste pt-timer. Men kostveiledning og treningsprogram, med oppfølging av og til kan gå.

Anonym sa...

Hei,
kan du si litt om hvordan du setter sammen en diett?
jeg blir så utrolig lei dietten min...samme maten hele tiden...(

Personlig trener Marius Heitmann sa...

Det et veldig kompleks spørsmål som tar alt for lang tid å svar på her. Finnes ikke en ultimat diett. Her må man ta hensyn til kjønn, alder, vekt, mål, hva slags aktivitetsnivå / type aktivitet man driver. Hva er målet, hva slags mat du liker osv. Kontakt meg via mail dersom du også ønsker kost- og treningsprogram.

Anonym sa...

Stemmer det at det koster 1400kr for kostholdsprogram?

Personlig trener Marius Heitmann sa...

Alle henvendelser og spørsmål ang. pt-timer og priser besvares per mail. Priser kommer helt ann på hvor mange pt-timer man ønsker, hvor det skal være, hva slags oppfølging, kost- og treningsprogram man ønsker. Hvor lang tid som brukes på konstruksjon og utregning mm. Man kan få tilsendt helt enkle retningslinjer til noen hundrelapper, og mer avanserte kost- treningsopplegg som koster flere tusen.

Spørsmål ang. trening, kosthold eller helse sender du til: marius@starshape.no, merk "Blogg spørsmål". Dermed er det lettere for meg å plukke ut spørsmål og besvare dette i plenum. Ha en sprek kveld!

Anonym sa...

hei. du som trener aylar:) kunne du være så snill og spørre henne kor hun har kjøpt den rosa tubekjolen hun har på seg i videoen i all i ever wanted?? vær så snill... jeg leiter nettet rundt etter den:( men finner ikke den en plass.. jeg vet dette virker helt teit..men den er så fin..og jeg ønsker meg den så:)