søndag 16. mars 2008

Ferskpresset juice

Etter en fantastisk uke i Dubai med avslapping var jeg og dama så uheldig å bli matforgiftet (kan heller ikke utelukke at det var omgangssyke). 5 dager hvor jeg lå rett ut med feber og problemer med magen merkes enda. Ble skikkelig dehydrert. Kroppen mistet nok mye næringsstoffer, vitaminer og mineraler. Selv om det nå er 1 uke siden jeg ble "frisk" er jeg fremdeles slapp og daff i kroppen. Matlysten er dårlig og det er for det meste dårlig mat jeg har orket å spise de siste dagenen.

I Dubai drakk jeg ferskpresset juice hverdag. Pineapplejuice, carrot juice og orangejuice. Det smakte så godt og man kunne føle hvor bra kroppen hadde av dette. Dermed bestemte jeg meg for at dette skal jeg fortsette med. Har nå gått til innkjøp av en fantastisk bra juicemaskin fra Phillips. Den er super enkel og bruke, og rask å rengjøre. Kjøpt inn flere kg med applesiner, epler, gulrøtter, ananas osv. Prøver å få tak i mest økologisk mat fordi de er mer næringsrike og ikke sprøytet med gift.

Nå går det på ferskpresset frukt juice 1-2 ganger om dagen spekket med vitaminer og mineraler - og smaker så vanvittig godt!! Ferskpressede epler smaker 10 ganger bedre, enn vanlig eplejuice fra butikken. I tillegg er det mye mer næringsstoffer i ferskpresset juice enn juicen man får i butikken. All juice i butikken er varmebehandlet, og dermed mister man en stor del av de viktige næringsstoffene. Resultatet er at juicen smaker bare søtt og er ikke så rik på vitaminer. Anbefaler alle der ute med kropp og helse i blikket til å kjøpe en slik maskin. Ferkspresset juice, frisk luft og lett styrketrening skal få kroppen i gang. På tide å komme seg ut i frisk luft.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg skal begynne å drikke mer juice nå :)

Anonym sa...

Kul blogg! Slitan! :) Håper du kommer raskt tilbake i toppform... Hilsener fra Cecilie

Personlig trener Marius Heitmann sa...

Takk for det Cecile. Formen kommer sakte men sikkert tilbake :)

Anonym sa...

Hvor får man kjøpt maskinen? Hva kostet den.....navn på modellen uten om philips.

Personlig trener Marius Heitmann sa...

Maskinen får du kjøpt på expert til rundt 1300 kr (den som er avbildet)Philips HR 1861

Anonym sa...

Fant maskinen på kelkoo, der koster den 990,- + en hundrelapp i porto.
http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?IId=211572&zanpid=1089229959978814464

Det ER kjempegodt med ferskpresset juice, vi selger det på jobben :)
Fikk særs lyst å kjøpe en slik selv nå :)
Kan man presse alt mulig frukt på maskinen?

Personlig trener Marius Heitmann sa...

Ja du kan presse det meste med maskinen. Ikke avocado og banan, Det bør du bruke en blender til. Min favoritt akkurat nå er Detoxjuice; 2 epler, ca 1 stilk stangselleri, en kvart sitron, en neve spinat,en kvart agurk og litt ingefær som presses i juiceren sammen. Blir en grønn og forfriskende drink. Husk isbiter :) Healthy living! :)